LANTURI
Lantul este una din componentele esentiale ale bicicletei ce asigura angrenarea rotii din spate, fiind puntea de legatura intre foaia pedalierului si pinioane.
Lantul este unul dintre cele mai vechi sisteme de transmisii si este folosit cu succes atat pe biciclete cat si pe motociclete. Exista mai multe tipuri de lanturi, greutatea lor finala depinzand de materialul din care a fost creat si de calitatea fabricatiei.
Unele lanturi sunt compatibile doar cu foi si pinioane din clasa aceluiasi producator. Lantul este alcatuit din zale, prinse intre ele cu nituri, ce pot fi demontate cu ajutorul presei de lant.
Primul pas in alegerea unui lant presupune alegerea marimii potrivite pentru caseta de pinioane. Lanțurile pentru 7 viteze sunt mai late și mai grele; cu cat caseta de pinioane are mai multe viteze, cu atat mai inguste devin lanturile, si implicit si mai usoare, pentru a se adapta pasului mai mic dintre foile casetei de pinioane. Lanturile sunt de obicei mai lungi decat trebuie, cu un numar de zale intre 112 si 120 pentru lanturile de biciclete montane. Numarul de zale este intotdeauna par si include si zalele de cuplare. Prima si cea mai ușoară metoda de a afla lundimea necesara a unui lant este sa masori lantul vechi si sa scurtezi lantul nou la aceeasi lungime. Tineti cont ca numarul de zale este cel care trebuie sa fie identic si nu lungimea propriu-zisa, lanturile se lungesc cu timpul si ca urmare lantul vechi s-ar putea sa fie o idee mai lung decat cel nou chiar daca are același numar de zale. A doua metoda presupune folosirea foii cele mai mari si a pinionului cel mai mare. Înfașurati lantul in jurul acestora astfel incat sa fie bine intins si marcati zaua unde atinge capatul lantului. De la marcaj numarati inca doua zale si scurtati lantul din acest punct.